כיצד מייצרים שמיכת פוך?

כמעט לכל אחד ואחת מאתנו, יש לפחות שמיכת פוך אחת שהוא משתמש בה בעונת החורף. השמיכות הללו ידועות בבידוד המושלם שלהן, ובכך שהן יכולות לשמור עלינו במהלך הלילה, למנוע מאתנו להתקרר, ולאפשר לנו ליהנות משינה טובה יותר. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב כיצד בכלל מייצרים את השמיכות הללו וממה הן עשויות? מאחר שזה מוצר שמשתמשים בו לעתים קרובות – כדאי גם לדעת איך מכינים אותו.

אולגה - מוצרי פוך טבעי

כל תהליך הייצור מתחילתו ועד סופו

  • בחירה וסינון של המילוי – קודם כל, צריך לבחור את חומר המילוי. שמיכת פוך יכולה להיות מלאה בחומרים כמו נוצות או פלומות של אווז. הפלומה הטובה ביותר היא בצורת כוכב ללא השדרה ועם הנפח הרב ביותר.
  • ניקיון – לפני שהפלומה נכנסת לשמיכה היא עוברת תהליך של חיטוי, ייבוש ומיון. הניקיון של המילוי הוא חשוב, שכן מקורו בבעלי חיים, ויש להקפיד על כך שהפלומה לא נושאת איתה חיידקים שונים או אבק. ישנן מכונות מיוחדות לניקוי רטוב של חומר המילוי, וכך בטרם הוא מוכנס לשמיכה – הוא עובר תהליך סטריליזציה.
  • מילוי השמיכה – כעת יש להכניס את חומר המילוי לתוך השמיכה עצמה. שימו לב כי שמיכת פוך מחולקת לריבועים שווים בגודלם המופרדים בתפר עם קירות. כל קובייה ממולאת באופן שווה. שיטת התפירה עם קירות נותנת לשמיכה יותר גובה ולכן הבידוד טוב יותר. יתרון נוסף לשיטת הקירות היא שאם בעתיד נרצה להוסיף או להוריד חומר, ניתן לעשות זאת בלי לקלקל את הבד.

ומה עם הציפוי?

שימו לב שכשאתם מקבלים שמיכת פוך, היא מגיע ללא מצעים. אתם צריכים לבחור את המצעים המתאימים ביותר עבורה, כאשר מצעי הכותנה הם כמובן הבחירה הרווחת והמומלצת ביותר. מכל מקום, כעת אתם מודעים כמובן לתהליך הייצור של שמיכות פוך , ויודעים כיצד מכינים אותן. זה חשוב להמשך – כי אם תרצו לנקות את השמיכה מבפנים, לא פעם לאופן ייצורה תהיה השפעה על תהליך הניקיון.

אולי יעניין אותך גם...
מצעים לפי מידה
מצעים לפי מידה

ודאי קרה לכם שרכשתם מצעים שמצאו חן בעיניכם, הגעתם הביתה וכשניסיתם לשים אותם על המיטה גיליתם שהם לא מתאימים… אל דאגה! אצלנו תוכלו לבצע התאמת מצעים לפי מידה – מצעים קיימים או מצעים בהתאמה אישית.

קרא עוד »
שמיכת פוך
שמיכת פוך מומלצת

כולנו מתרפקים בערגה נוסטלגית על שמיכות הפוך אותן הכרנו בילדותינו, בבית ההורים או בבית של סבא וסבתא. אל השילוב הזה, שבין קלות המשקל של השמיכה לבין החום והתחושה המוגנת ששמיכת הפוך יוצרת, מדוע לא לחזור אל התחושה הזו? מדוע לא לזכות גם את הילדים שלנו ביכולת לחוש אותה? החורף (כן, גם החורף הישראלי המוזר והלא החלטי) הוא זמן מצוין להתעטף בשמיכת פוך איכותית, ולהרגיש הכי בבית שאתם יכולים להרגיש.

קרא עוד »
כלי מיטה
טיפים לתחזוקת פוך

שמיכות פוך יכולות להחזיק מעמד לדורות. כדי לשמור עליהן במצב טוב, כדאי לחדש אותן מדי כמה שנים. אם ישנם ריחות לא נעימים כתוצאה משימוש (זיעה) / הרטבה (שתן), או שהבד מוכתם בכתמים קלים בעוד הבד במצב טוב

קרא עוד »
דילוג לתוכן