חשיבות תפירת שמיכת פוך

שמיכות פוך הן שמיכות החורף האהובות ביותר, כאשר מדובר בשמיכת שכבות בתפירה ייחודית ובמילוי, אשר יוצר מעטפת מבודדת תרמית במיוחד, העושה שימוש בחום הגוף לחימום מפנק.

קיימות שמיכות מפוך במגוון איכויות וסוגים, כאשר הקטגוריה המוכרת ביותר לאופי שמיכות הפוך הוא סוג המילוי:

שמיכת פוך טבעית

שמיכת פוך איכותית וחמה במיוחד, במילוי פלומת אווזים רכה. השמיכה מאופיינת בקלות משקל וברכות שאין שניה לה. היא מתאימה את עצמה לתצורת הגוף במעטפת מושלמת ויוצרת חמימות מפנקת לחודשי החורף הקרים.

קיימות גם שמיכות מפוך משולבות אשר כוללות מילוי פלומת אווז ונוצות ביחסים שונים.

תפירת שמיכת פוך

איכות התפירה וחשיבותה בייצור שמיכות פוך

התפירה בתהליך הייצור של שמיכות הפוך היא חשובה מאין כמותה. תכנון השמיכה הכולל את בחירת בד המעטפת וחומר המילוי מגיע לכדי יישום באמצעות תהליך תפירה קפדני. בשונה משמיכות אחרות, תפירה של שמיכות פוך אינו מתבצע רק בשולי השמיכה לצרכי גימור, אלא לאורך ולרוחב השמיכה כולה על מנת להבטיח חלוקה שווה של המילוי בתוך השמיכה.

התפירה מתבצעת בצורת שתי וערב, תוך ייצור של קוביות בעלות מילוי אחיד, מבלי לפגוע במילוי השמיכה או בבד. חשוב ליצור חלוקה אחידה של הקוביות, תוך יצירת קירות בגובה התפר.

לקירות התפר יש מספר יתרונות:
1. לתת לפוך יותר מרחב לגובה , כך הבידוד שיוצרים כיסי האוויר שבפוך מבודדים יותר.
2. בעזרת הגובה והתפירה המיוחדת, ניתן למלא ולדלל את השמיכה ללא צורך בהחלפת הבד.

חשוב לבצע את התפירה במכונות מקצועיות ובאמצעות חוטים מותאמים ועמידים, שמחד גיסא יהיו עמידים וחזקים לאורך שנים רבות, ומאידך גיסא ישקעו ויראו טבעיים במראה השמיכה ולא יבלטו. התפר החיצוני שבשמיכה הוא תפר כפול , שהוא גם יפה יותר וגם עמיד יותר.

חידוש התפירה בשמיכות פוך ישנות

נהוג לחשוב כי שמיכות הן מוצר בעל בלאי גבוה ולהחליפן בקלות, אולם במקרה של שמיכות פוך איכותיות, כאשר הבלאי הוא בעיקר בהיבט החיצוני, ניתן בהחלט לחדש את השמיכה וליהנות ממנה לעוד שנים ארוכות.

כתמים על הבד, קרעים קטנים ובריחה הדרגתית של מילוי השמיכה, בעיקר כאשר מדובר בשמיכות טבעיות ואיכותיות מפלומת אווז, ניתן לחדש באמצעות תהליך פשוט ליישום ביד מקצועית. חידוש שמיכות פוך מתבצע על ידי פרימת התפרים הבלויים, העברת חומר המילוי לניקוי וכביסה במכונות מיוחדות אשר אינן פוגעות באיכותו, ייבוש באמצעות חום שגם מחטא את הפוך ומילוי אל תוך בדים חדשים ורכים, בתהליך תפירה קפדני.

איכות השינה משפיעה רבות על אורח החיים ובריאות הגוף והנפש, מושפעת מפרמטרים רבים ביניהם נוחות: איכות המיטה והמזרון, אווירה ושקט, וכמובן כלי המיטה: תמיכת הכרית ומעטפת השמיכה המתקבלת. מומלץ להשקיע מחשבה ולתת דגש על איכות השינה על פי כל הפרמטרים הללו, לשינה מפנקת ולאיכות חיים.

דילוג לתוכן