איך לנקות שמיכת פוך וליהנות משינה נקיה ונעימה?

כולנו מכירים ביתרונות של שמיכות הפוך, ויודעים עד כמה הן יכולות לתרום לשינה נעימה וחמימה בזמן עונת החורף. עם זאת, עולה תמיד השאלה הקבועה, האם אנחנו יכולים גם לנקות ולכבס את השמיכות הללו מעת לעת?

אם הבד בלוי אז צריך לחדש את השמיכה

חשוב מאד לזכור כי שמיכות פוך הן מצרך יקר למדי, ולכן חשוב מאד לשמור על האחזקה שלהן. אם שומרים ומכבסים בצורה המתאימה את השמיכות – אפשר לשמור עליהן למשך שנים ארוכות והן יוכלו לאפשר לכם לעבור לא מעט חורפים בהצלחה רבה.

אולגה - מוצרי פוך טבעי

אז איך לכבס שמיכת פוך?
אצלנו יש שני סוגים של כביסה, אם הבד במצב טוב עושים כביסה עם הבד. כל אחד יכול לכבס בבית שלו אבל אף אחד לא יכול לייבש.
אצלנו יש מכונת ייבוש שמייבשת על עיקרון של חום ומיקרוגל. חום מבחוץ ומיקרוגל מפנים החוצה.

(יש לקוחות שמביאים לכביסה עם הבד כל שנה ויש כאלו שמביאים פעם במספר שנים, כל אחד מתי שהוא מרגיש צורך לנקות את השמיכה).

איך לכבס שמיכת פוך?

  • הפרדת המילוי מהציפוי – כאשר יש צורך לבצע ניקוי שמיכות פוך חשוב קודם כל לבצע הפרדה בין המילוי של השמיכה לבין הציפוי שלה. מדוע? הציפוי של השמיכה יכול לעבור לרוב כביסה רגילה (אם בוחרים בתוכנית המתאימה). המילוי לעומת זאת דורש טיפול אחר לחלוטין. שימו לב שלציפוי יש הוראות כביסה מיוחדות לעתים וחשוב מאד לעקוב אחריהן, ובחלק מהמקרים עדיף לבצע את הכביסה ביד.

  • איך מכבסים את המילוי? – את המילוי של שמיכות פוך יש לכבס בזהירות רבה. באופן עקרוני, אם המילוי הוא סינתטי כולו או סינתטי ברובו, קל יותר לכבס אותו, ואפשר להשתמש במכונת כביסה ביתית ולבצע כביסה עדינה או לבצע כביסה ביד.
    לעומת זאת, אם מדובר על מילוי טבעי, יש להיזהר. לעתים קרובות יש למסור את מילוי שמיכת הפוך שלכם למכבסה מקצועית. מדוע? מילוי טבעי דורש תוכניות כביסה מיוחדות ודורש גם הסרת אבק מקצועית, ולכן מכונות כביסה ביתיות לא תמיד יכולות לספק את המענהה לכך, ואף לא כביסה ביד, ולכן יש למסור זאת לידיים מקצועיות.

כל כמה זמן מכבסים?

מתי בעצם צריך לגשת ולכבס שמיכות פוך? תלוי מאד במצב השמיכה שלכם. אם אתם עושים שימוש גבוה יחסית בשמיכות בזמן החורף – כנראה שהן יתבלו מהר יותר ויספגו יותר ריחות רעים, ואז יש צורך לבצע את הכביסה בכל שנה. במקרים אחרים, אפשר לבצע את הכביסה אחת לשנתיים עד ארבע שנים בהתאם לצורך.

אולי יעניין אותך גם...
חשיבות תפירת שמיכת פוך
איך לבחור שמיכת פוך?

שמיכות פוך כיום מגיעות בגדלים זוגיים, יחידניים ויש גם שמיכות גדולות מאוד למיטות גדולות במיוחד. את הפוך בדרך כלל מכניסים לתוך ציפה בתהליך שלאדם הממוצע לוקח מעט זמן.

קרא עוד »
שמיכת פוך
שמיכת פוך מומלצת

כולנו מתרפקים בערגה נוסטלגית על שמיכות הפוך אותן הכרנו בילדותינו, בבית ההורים או בבית של סבא וסבתא. אל השילוב הזה, שבין קלות המשקל של השמיכה לבין החום והתחושה המוגנת ששמיכת הפוך יוצרת, מדוע לא לחזור אל התחושה הזו? מדוע לא לזכות גם את הילדים שלנו ביכולת לחוש אותה? החורף (כן, גם החורף הישראלי המוזר והלא החלטי) הוא זמן מצוין להתעטף בשמיכת פוך איכותית, ולהרגיש הכי בבית שאתם יכולים להרגיש.

קרא עוד »
כלי מיטה
טיפים לתחזוקת פוך

שמיכות פוך יכולות להחזיק מעמד לדורות. כדי לשמור עליהן במצב טוב, כדאי לחדש אותן מדי כמה שנים. אם ישנם ריחות לא נעימים כתוצאה משימוש (זיעה) / הרטבה (שתן), או שהבד מוכתם בכתמים קלים בעוד הבד במצב טוב

קרא עוד »
דילוג לתוכן